18. februar 2015

En mand med en mission

Martin Breum medlem i Arctic Business Network

Martin Breum holder mange foredrag. Sidste år
optrådte han for Arctic Business Network på årets
sidste møde.
Martin Breum har en mission: Han vil have befolkningen til at tage del i den arktiske debat og debatten om Rigsfællesskabet - vel at mærke på et kvalificeret grundlag.

- Der tages i øjeblikket masser af beslutninger på højt niveau, som påvirker både Danmarks og Grønlands fremtid, men det er sjældent, at almindelige mennesker tager del i debatten, mener Breum.

Derfor valgte TV-værten sidste år at opgive sit gode, faste arbejde i Danmarks Radio for at koncentrere sig fuldt ud om Arktis.

- På DR arbejdede jeg meget med Grønland og Arktis - og gennem det arbejde fik jeg adgang til en række kvalificerede kilder, som måske ikke er kendte i offentligheden, men som leverer indsigt og viden om Arktis.

Kilderne er den ballast, som nu udgør rygraden i Martin Breums virksomhed, hvor en god del af dagligdagen bruges på mediekontakter over hele verden:.

Kontakt til media og kilder er en
væsentlig del af Martin Breums arbejde.
- Meget af mit arbejde er ganske brødløst. Jeg bruger op i mod halvdelen af min arbejdstid på at give interview til udenlandske media - og det tjener man altså ikke penge på...

Alligevel går forretningen udmærket:

- Jeg holder foredrag, skriver artikler, laver kurser og optræder som faciliator på konferencer og møder, og i øjeblikket er vi ved at producere seks TV-programmer om Rigsfællesskabets historie, fortæller den travle iværksætter, der også har skrevet to bøger om Arktis - senest den anmelderroste "Balladen om Grønland".

Bogen er i øjeblikket ved at blive oversat til engelsk, og vil blive den første internationalt orienterede bog, der forklarer forholdet mellem Grønland og Danmark på en ikke-akademisk facon. Bogen skal udkomme som en såkaldt e-bog. Martin Breum ser derfor store mulighed for at sælge bogen i særudgaver, som er målrettet for eksempel virksomheders behov for kundegaver.

Martin Breum har netop meldt sin virksomhed ind i Arctic Business Network:

- Det handler ganske enkelt om netværk. Gennem ABN får jeg kontakt til en række centrale kilder - og så sælger jeg jo et produkt, som er interessant for netværkets medlemmer, siger Breum.

Man kan læse mere om Martin Breums virksomhed på hjemmesiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar